Mijn ochtendroutine! #2

Ik heb al twee keer eerder een ochtendroutine artikel gemaakt en omdat mijn ochtendroutine redelijk veranderd is de afgelopen tijd, leek het...

Ik heb al twee keer eerder een ochtendroutine artikel gemaakt en omdat mijn ochtendroutine redelijk veranderd is de afgelopen tijd, leek het mij leuk om nog zo'n artikel te schrijven. Mocht je geïnteresseerd zijn in mijn vorige ochtendroutine, dan kun je die hier lezen. Van sommige dingen begrijp ik echt niet dat ik ze toen zo gedaan heb, want dan namen die dingen bijvoorbeeld heel veel tijd in beslag, haha. Inmiddels benieuwd naar mijn huidige ochtendroutine? Lees dan maar snel verder!




Een van de grootste verschillen met mijn  vorige ochtendroutine is dat ik niet meer 's ochtends douche, maar 's avonds. Ook was ik niet elke dag mijn haar meer, dit schilt echt zoveel tijd!

Mijn wekker gaat op een schooldag dat ik om half negen moet beginnen al om zes uur. Right, 06:00 uur. Gelukkig voor mij blijf ik altijd nog een half uurtje liggen en dan ga er (als ik niet stiekem tot 06:45 blijf liggen...) om half 7 uit. Ik loop half slapend naar beneden en maak wat te eten voor mezelf. Dit zijn meestal twee of drie boterhammen. Als ik klaar ben met eten dan zet ik een kop thee en dat kopje thee neem ik dan mee naar mijn kamer. Terwijl ik de thee iets laat afkoelen loop ik naar de badkamer om mijn tanden te poetsen en mijn gezicht en handen te wassen. Ja, uit een rare gewoonte was ik altijd mijn handen ook. Vreemd, of niet? Als ik klaar ben loop ik terug naar mijn kamer, waar ik mijn make-up doe. Als ik na ongeveer een kwartiertje mijn gezicht heb voorzien van dagcrème, foundation, de nodige poeders, oogschaduw en verdere oog make-up, kan ik aan mijn haar beginnen. Niet dat ik er zo lastig haar heb, maar het zit naar mijn eigen mening natuurlijk nooit goed. Als ik eindelijk geslaagd ben in het temmen van mijn 'oh zo lastige haar' voorzie ik mezelf van wat deodorant en een lekker geurtje en doe ik, naast natuurlijk mijn outfit, ook wat sieraden in, aan of om.

Haha, wel een beetje waar.

Tussen al deze activiteiten door heb ik natuurlijk al lang mijn thee opgedronken, dus neem ik het kopje mee naar beneden, wat ik in de vaatwasser zet, en doe ik mijn schoenen en jas aan. Ik zorg ervoor dat ik niet zonder muziek onderweg naar school hoef te gaan en ik zeg mijn ouders gedag. Ongeveer rond acht uur ben ik altijd klaar om weg te gaan en stap ik op mijn fiets. Dankzij het geweldige weer wat we in Nederland hebben zit mijn haar altijd prachtig na zo'n tochtje op de fiets, (niet dus!) maar gelukkig neem ik altijd borstel mee naar waar ik naartoe ga. Deodorant heb ik ook bij me, voor het geval ik wel erg veel tegenwind had op de fiets. - Dit is een grapje natuurlijk. Ik zweet eigenlijk bijna nooit.

Dit is wat er allemaal gebeurd voordat ik op mijn bestemming aan kom. Ik hoop dat jullie het leuk vonden om te lezen. Ik vind het leuk om te lezen dat ik wat meer make-up ben gaan dragen en het niet meer zo erg vind als ik wat later opsta bijvoorbeeld. Ik ben wat makkelijker geworden zeg maar. Ik kan me nu sneller klaarmaken en dat is wel handig, mocht ik me een keer verslapen. Is jullie ochtendritueel de afgelopen maanden veranderd, of niet?



Afbeelding(en): Tumblr, WeHeartIt

You Might Also Like

2 reacties

  1. Haha, grappig, bij mij is eigenlijk precies hetzelfde veranderd. Al sta ik wel een uurtje later op hoor, mij niet gezien!

    BeantwoordenVerwijderen