The 90's.

De laatste tijd hoor of zie ik heel vaak op Youtube, twitter en andere sociale media van mensen dat de jaren 90 veel betere tijden waren. Na...

De laatste tijd hoor of zie ik heel vaak op Youtube, twitter en andere sociale media van mensen dat de jaren 90 veel betere tijden waren. Nadat ik gister een documentaire heb gezien over de band Pearl Jam geef ik ze groot gelijk, qua muziek dan.

Tegenwoordig bestaat er eigenlijk geen 'goede' muziek meer, vind ik. Alles is nep, het gaat vooral om uiterlijk. Nee, de stemmen kunnen wel ge-autotuned worden. De artiesten, voor zover je ze artiesten kunt noemen, worden zo sexy of stoer mogelijk neergezet. Een spectaculaire clip, een zogenaamd mooie stem, en een 'aparte' kledingstijl en een nieuwe zanger(es) is geboren. Daarbij komt dat je van de meeste na een jaar al niks meer hoort. Jammer vind ik dat.

Ook als je de optredens van de vroegere artiesten, zangers en bands ziet, is er veel veranderd. De optredens zijn niet meer simpel, alles moet beter, bijzonderder en leuker zijn. Het gaat volgens maar nieteens meer om de muziek, meer om de persoon zelf of het feit dat je er bent geweest.
De muziek zelf vind ik eerlijk gezegd ook  nergens op slaan. De tekst gaat tegenwoordig alleen maar over liefde of sex.
En niet alleen qua muziek vind ik de jaren 90 beter. Ook hoe kinderen opgroeien in deze tijd vind ik verschrikkelijk. Ieder meisje wilt het hoertje spelen, maar als je ervan word beschuldigd pleeg je het liefst zelfmoord. Seriously, waar gaat het heen op de wereld. Het is blijkbaar heel normaal om een naaktfoto te plaatsen op Twitter, of om een banga-lijst te maken. Ik vind het zo zonde.

Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik ook naar Rihanna of soms wel eens Justin Bieber luister, maar ik ben er absoluut geen fan van. Geef mij maar Lana Del Rey of Nickelback. En desnoods Pearl Jam.


You Might Also Like

0 reacties